Μενού Κλείσιμο

Υλικό για το μάθημα – Προγραμματιστικό Περιβάλλον EasyLogo

Κατηγορία: ΣΤ Τάξη

 

Παρακάτω εμφανίζονται κάποια παραδείγματα που αναπτύχθηκαν στο μάθημα του προγραμματιστικού περιβάλλοντος EasyLogo**. Με τη χρήση του προγράμματος οι μαθητές σχεδιάζουν απλά ή σύνθετα σχήματα, όχι ζωγραφίζοντας, αλλά δίνοντας εντολές σε μια γραφίδα. Με τον τρόπο αυτό οι μαθητές θα εξοικειωθούν με τον υπολογιστή ως ένα εργαλείο προγραμματισμού, θα κατανοήσουν δηλαδή ότι ο υπολογιστής εκτελεί τις οδηγίες – εντολές που του δίνει ο άνθρωπος – προγραμματιστής, αναπτύσσοντας ταυτόχρονα τη δυνατότητα αναλυτικής και συνθετικής σκέψης.

 

Τα αρχεία των δραστηριοτήτων έχουν τη μορφή .txt και για να ανοίξουν θα πρέπει να κάνουμε ‘Ανοιγμα’ μέσα από την EasyLogo. Για την αποθήκευσή τους κάνουμε δεξί κλικ και αποθήκευση δεσμού ως.
Όλες οι δραστηριότητες, καθώς και εκείνες του περιβάλλοντος Kodu είναι διαθέσιμες και σε ένα αρχείο .zip

Δραστηριότητα 1   Δραστηριότητα 1
Εξοικείωση με την κίνηση της γραφίδας για το σχεδιασμό γεωμετρικών σχημάτων.
Αρχείο δραστηριότητας:
     
Δραστηριότητα 2   Δραστηριότητα 2
Εξοικείωση με την κίνηση της γραφίδας για το σχεδιασμό γεωμετρικών σχημάτων.
Αρχείο δραστηριότητας:
     
Δραστηριότητα 3   Δραστηριότητα 3
Εξοικείωση με τη δομή της επανάληψης. Παρατηρήστε ότι για να σχεδιαστεί κάθε βήμα της επανάληψης στη σωστή θέση μπορεί να χρειάζονται διορθωτικές κινήσεις στη γραφίδα αφού ολοκληρωθεί το προηγούμενο βήμα.
Αρχείο δραστηριότητας:
     
Δραστηριότητα 4   Δραστηριότητα 4
Αντίστροφο παράδειγμα (στο χαρτί). Γράφουμε τις εντολές στον πίνακα και οι μαθητές προσπαθούν να τις εκτελέσουν με το μολύβι τους στο χαρτί. Παρατηρήστε ότι για να γεμίσουμε με χρώμα ένα σχήμα, θα πρέπει το σχήμα αυτό να αποτελεί ένα κλειστό πολύγωνο (πριν γεμίσουμε με χρώμα η γραφίδα θα πρέπει να βρίσκεται στο σημείο από όπου είχε ξεκινήσει).
Αρχείο δραστηριότητας:
     
Δραστηριότητα 5   Δραστηριότητα 5 (με επανάληψη)
Αντίστροφο παράδειγμα (στο χαρτί). Γράφουμε τις εντολές στον πίνακα και οι μαθητές προσπαθούν να τις εκτελέσουν με το μολύβι τους στο χαρτί.
Αρχείο δραστηριότητας:
     
Δραστηριότητα 6   Δραστηριότητα 6
Εξοικείωση με τις διαδικασίες. Μπορούμε να ορίσουμε μια σειρά από εντολές ως μια ξεχωριστή διαδικασία και να τη χρησιμοποιούμε όποτε χρειάζεται, για να μην επαναλαμβάνουμε τις ίδιες εντολές.
Αρχείο δραστηριότητας:
     
Δραστηριότητα 7   Δραστηριότητα 7
Δραστηριότητα Αξιολόγησης. Με αφορμή τη συμμετοχή του σχολείου στο πρόγραμμα Comenius, οι μαθητές καλούνται να δώσουν τις εντολές που θα σχεδιάζουν τη σημαία μιας χώρας. Η γραφίδα μπορεί να ξεκινάει από διαφορετικά σημεία για διαφορετικές ομάδες μαθητών (Α και Β). Μια λεπτομέρεια που θα πρέπει να προσέξουμε είναι η αρχική και τελική θέση της γραφίδας, που θέλουμε να είναι η ίδια.
Αρχείο δραστηριότητας:
     
Δραστηριότητα 8   Δραστηριότητα 8
Εξοικείωση με λεπτομέρειες στο σχεδιασμό. Παρατηρήστε ότι για να έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα χρειάζεται να τροποποιήσουμε το πάχος του ίχνους που αφήνει η γραφίδα, ή το χρώμα της γραφίδας, ή ακόμα και να μετακινούμε τη γραφίδα σε κάποιο άλλο σημείο χωρίς να αφήνει ίχνος.
Αρχείο δραστηριότητας:
     
Δραστηριότητα 9   Δραστηριότητα 9
Χριστουγεννιάτικη δραστηριότητα. Για να είναι εμφανές το εφέ των στολιδιών θα πρέπει μέσα στην επανάληψη να ορίζουμε τυχαίο χρώμα, να σχεδιάζουμε την τελεία – στολίδι και μετά να επαναφέρουμε το χρώμα της γραφίδας ώστε να σχεδιάσουμε το επόμενο κλαδί του δέντρου. Όταν ολοκληρωθεί το δέντρο επαναφέρουμε τη γραφίδα στην αρχική της θέση, περιμένουμε λίγο και μετά σχεδιάζουμε ένα νέο δέντρο πάνω από το προηγούμενο.
Αρχείο δραστηριότητας:
     
Δραστηριότητα 10   Δραστηριότητα 10 (ΑΠΣ)
Η δραστηριότητα αυτή υλοποιείται πρώτα στο χαρτί και μετά στον υπολογιστή. Συνοψίζει όλες τις βασικές έννοιες που έχουν διδαχθεί οι μαθητές.
Αρχείο δραστηριότητας:
Φυλλο Εργασίας 1: .pdf     Φυλλο Εργασίας 2: .pdf
Φυλλο Εργασίας 3: .pdf     Φυλλο Εργασίας 4: .pdf
     
Δραστηριότητα 11   Δραστηριότητα 11
Ανεμόμυλος με περιστρεφόμενη φτερωτή. Για να απεικονίσουμε την κίνηση της φτερωτής θα πρέπει μέσα στην επανάληψη να σχεδιάσουμε το σπιτάκι με την πλάγια φτερωτή, μετά να περιμένουμε και μετά να τα σβήσουμε όλα, και να σχεδιάσουμε ξανά το σπιτάκι και την κατακόρυφη φτερωτή.
Αρχείο δραστηριότητας:

 

 

* Συντονιστής της δραστηριότητας ήταν ο εκπαιδευτικός Πληροφορικής του Σχολείου Κυριαζής Ιωάννης.

 

** ΠΡΟΣΟΧΗ: Για τους συνδέσμους που οδηγούν έξω από την ιστοσελίδα του Σχολείου, το Σχολείο δεν είναι υπεύθυνο για το περιεχόμενο ή τη διαθεσιμότητα τους.