Μενού Κλείσιμο

Συμμετοχή των μαθητών της ΣΤ΄ Τάξης στο Πρόγραμμα “Προστατεύω το περιβάλλον – Φροντίζω για το αύριο”

Κατηγορία: 2013-2014

Στα πλαίσια του προγράμματος “Προστατεύω το περιβάλλον – Φροντίζω για το αύριο” οι μαθητές της ΣΤ΄ Τάξης προσέγγισαν και υλοποίησαν τις παρακάτω όψεις – διαστάσεις του θέματος:

  • Περιβάλλον
  • Κλιματικές αλλαγές
  • Φαινόμενο θερμοκηπίου
  • Η εξασθένηση της στοιβάδας του όζοντος
  • Ερημοποίηση
  • Μείωση της βιοποικιλότητας
  • Ρύπανση
  • Ρύπανση του εδάφους
  • Απορρίμματα
  • Το γλυκό νερό είναι πολύτιμο
  • Τι μπορούμε να κάνουμε;

 

Κατά τη διάρκεια υλοποίησης του προγράμματος οι μαθητές απέκτησαν γνώσεις, δεξιότητες, ευαισθησίες. Εξοικειώθηκαν με έννοιες και όργανα μετρήσεων. Ερεύνησαν, κατέγραψαν τα προβλήματα του περιβάλλοντος και αντιλήφθηκαν την αναγκαιότητα της προστασίας του.

Τέλος με την πραγματοποίηση σχετικών δραστηριοτήτων και παρεμβάσεων, τα παιδιά ένωσαν τη φωνή τους στον αγώνα για την προστασία του περιβάλλοντος, για ένα καλύτερο αύριο.

{gallery}2014-05-22_periballon{/gallery}

Οι δραστηριότητες των παιδιών φαίνονται αναλυτικά στο παρακάτω ημερολόγιο

Ιανουάριος
Παρουσίαση γνωστικού μέρους, διερεύνηση θέματος.

Φεβρουάριος
Συζήτηση υποθεμάτων ? επεξεργασία ? συγκέντρωση πληροφοριών ? κατασκευές εργασιών.

5 Μαρτίου
Επίσκεψη στο ΚΠΕ Κόνιτσας, παρακολούθηση προγράμματος «Το νερό και το ποτάμι». Οι μαθητές ενημερώθηκαν από τους υπευθύνους του ΚΠΕ Κόνιτσας για τη χρήση και διαχείριση του νερού, τις ανθρώπινες παρεμβάσεις στα οικοσυστήματα, και ιδιαίτερα σε όσα έχουν σχέση με το νερό. Παίρνοντας μέρος σε ένα οργανωμένο παιχνίδι «κρυμμένου θησαυρού» επισκέφτηκαν, μελέτησαν και χάρηκαν το οικοσύστημα του ποταμού στο Βοϊδομάτη χωρισμένοι σε ομάδες.

14 Μαρτίου
Επίσκεψη ? παρατήρηση στη Λίμνη Ιωαννίνων, περιοχή Λιμνοπούλα, παρατήρηση ποιότητας νερού. Αθλητικές δραστηριότητες στην παραλίμνια περιοχή.

21 Μαρτίου (Παγκόσμια ημέρα δασοπονίας)
Δενδροφύτευση στην Πλατεία Χατζή σε συνεργασία με το Δήμο Ιωαννιτών, παρουσία του Δημάρχου.

13 Απριλίου – Καθαρισμός της Πλατείας Χατζή
Καθαρίσαμε την Πλατεία Χατζή, κάναμε ανακύκλωση και ξαναχρησιμοποιήσαμε «άχρηστα υλικά». Φροντίσαμε τα δέντρα που είχαμε φυτέψει και φυτέψαμε λουλούδια. Διασκεδάσαμε παίζοντας, τραγουδώντας, ζωγραφίζοντας και δώσαμε οικολογικές συμβουλές σε γονείς και συμπολίτες μας που βρίσκονταν ή περνούσαν από εκεί.

Μάρτιος ? Απρίλιος
Ρύπανση της ατμόσφαιρας, σκουπίδια, μόλυνση των θαλασσών, εξαφάνιση δασών, ηχορύπανση, εξαθλίωση, βία, πείνα, καταστροφή, καταστροφή, καταστροφή? Αλήθεια, ποιος φταίει για όλα αυτά; Μάλλον μια συμμορία Δράκων που αποφάσισε να διασκεδάσει σε βάρος των ανθρώπων. Ή μήπως μπορεί να φταίει και κάποιος άλλος; Μήπως τελικά δε φταίνε πάντα για όλα οι Δράκοι οι κακοί; Όλα αυτά συνθέτουν το θεατρικό που δουλεύτηκε στο μάθημα θεατρικής αγωγής.

Απρίλιος – Μάιος
Δημιουργήσαμε στο προγραμματιστικό περιβάλλον Scratch έναν μικρόκοσμο εμπνευσμένο από το πρόγραμμα. Η δραστηριότητα είχε τη μορφή παιχνιδιού στο οποίο η κεντρική μορφή είναι ένα αγόρι που ελέγχεται από τον χρήστη. Για να συγκεντρώσει βαθμούς, μαζεύει ανακυκλώσιμα απορρίμματα και τα στέλνει στον κάδο ανακύκλωσης μέσα σε συγκεκριμένο χρόνο.Για να δείτε το σχετικό video πατήστε εδώ.

Απρίλιος ? Μάιος
Στο μάθημα της αισθητικής αγωγής μάθαμε τραγούδια σχετικά με το περιβάλλον και τα προβλήματά του.

22 Μαΐου
Παρουσίαση προγράμματος δράσεων ? εντυπώσεων ? αποτελεσμάτων. Διάχυση συμπερασμάτων.

 

Τα παιδιά της ΣΤ’ τάξης του 18ου Δ.Σ. Ιωαννίνων Η παιδαγωγική ομάδαΒίτσα ΚαλλιόπηΦίτσα ΑικατερίνηΠαππάς ΧαράλαμποςΚορτέσα ΔιονυσίαΣουλίδου ΑικατερίνηΒασάκος ΣωτήριοςΓερογιώργης ΑντώνηςΒόσιος ΔημήτριοςΜουσική ΕπιμέλειαΡέντιτ Ειρήνη